lauantai 22. elokuuta 2015

Et koskaan katso yksin


Usein kun halutaan saada houkutteleva myymälätila, Siihen vaati ensin paikka missä yritys on eli sijainti, onko se lähellä muita yrittäjiä vai onko se erikseen muista.

-Huonetila, onko se suuri, pieni, yksinkertainen, kiemurteleva vai moni suuntainen.
-Kulkureitit: eli millätapaa halutaan asiakkaan pääsevän pääte pisteelle.Usein myös valaistuksella yritetään kiinnittää asiakkaan huomio tiettyihin paikkoihin ja siksi on oivatapa herättää huomiota, mutta monet muutkin vaikuttavat myymälätilan houkuttelevuuteen.
Esimerkiksi:
-Värit, koska joillekin se on hyvin tärkeää,.
-Ilmapiiri
-Äänimaailma
-Tuoksut
-Auki olo ajat
-Lämmitys
-Ensivaikutelma
-Sisäänkäynti

On paljon yrityksiä joissa on eroavaisuuksia juuri näitten kanssa ja miten ne yrittävät ilmaista sitä eritavoilla, vaikkapa sosiaalisessa mediassa, hinta määrillä, kassojen määrällä, tyylitarjonnalla tai näyteikkunalla.
Visut tekevät nykyään myymäläskannauksen, missä katsotaan Henkilökunnan määrä ja miten he suhtautuvat asiakkaisiinsa, ja myös tuotteiden esillepanot myymälässä. siitä on paljon hyötyä yritykselle kun visut kertovat paikkoja joihin ei asiakkaat tahdo mennä ja miten voisi muuttaa tätä paikkaa vielä houkuttelevaisemmaksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti